دوره مهارت زندگی

دوره مهارت های زندگی

در دوره مهارت های زندگی موسسه مهارت های ارتباطی رسش، مهارت های دهگانه زندگی تعریف شده توسط سازمان بهداشت جهانی با سرفصل مشخص، به علاقه مندان آموزش داده می شود.

قیمت دوره: 2.000.000 تومان

توضیحات دوره:

مهارت های دهگانه زندگی، مهارت هایی هستند که سازمان بهداشت جهانی، فراگیری آن را جهت برقراری ارتباط موثر و کارآمد، به همه افراد توصیه می کند.

دوره مهارت های زندگی

با شرکت در دوره مهارت های زندگی می توانید به شناخت موثرتری از خودتان و بعد دیگران مهم زندگی تان برسید و با انتخابی درست تر با اطرافیان تان ارتباط برقرار کنید. این امر در جهت بهبود کیفیت زندگی همه افراد یک جامعه می تواند نقش داشته باشد.

برای حضور در دوره مهارت های زندگی، با مشاورین بخش آموزشی در ارتباط باشید.

سرفصل های دوره:

سرفصل های دوره آموزشی مهارت های زندگی عبارت اند از:

  1. خودآگاهی
  2. همدلی
  3. روابط بین فردی
  4. ارتباط موثر
  5. مدیریت استرس
  6. مدیریت هیجان
  7. حل مسئله
  8. تصمیم گیری
  9. تفکر خلاق
  10. تفکر نقادانه

ثبت نام دوره:

دوره مهارت های زندگی

    • Hidden

    دوره آموزشی اعتماد به نفس

    دوره آموزشی اعتماد به نفس

    موسسه مهارت ارتباطی رسش، دوره آموزشی اعتماد به نفس را به صورت اختصاصی و عملی در لیست کارگاه های مهارت های زندگی خود آموزش می دهد.

    اعتماد به نفس چیست؟

    اعتماد به نفس یک واژه عمومی بوده و در علم روانشناسی، اصطلاح خودکارآمدی را به جای آن به کار می برند. اعتماد به نفس یا خودکارآمدی، یک اصطلاح شناختی- رفتاری به مفهوم باور توانایی ها می باشد. وقتی صحبت از افزایش اعتماد به نفس مان می کنیم، دقیقاً منظورمان این است که می خواهیم یا باورهایمان را بهبود ببخشیم، یا توانایی هایمان را و یا هردوی آن ها. نداشتن اعتماد به نفس، یعنی وجود اشکال در باور به عنوان یک اصطلاح شناختی و یا توانایی به عنوان یک اصطلاح رفتاری، یا هردو.

    اعتماد به نفس چیست؟

    در دوره آموزشی اعتماد به نفس از مجموعه کارگاه های تخصصی مهارت های زندگی موسسه مهارت ارتباطی رسش، به علاقه مندان آموزش داده می شود که علاوه بر تسلط بر مفهوم لغوی و معنایی اعتماد به نفس، بر روی افزایش کیفیت آن کار کنند.

    انواع اعتماد به نفس

    به طور کلی افراد از جنبه داشتن اعتماد به نفس یا خودکارآمدی، به ۴ دسته تقسیم می شوند:

    1. افراد دارای اعتماد به نفس پایین کاذب: این گروه، اغلب در بحث شناخت مشکل دارند. یعنی با وجود داشتن توانایی ها، قادر به باور آن نیستند و به همین منظور لازم است که بر روی باورهایشان متمرکز شویم.
    2. افراد دارای اعتماد به نفس بالای کاذب: برعکس این افراد، در مفهوم رفتاری اعتماد به نفس مشکل دارند. یعنی توانایی لازم را در موضوع ندارند، اما باورشان خیلی بیشتر از واقعیت است. در آموزش اعتماد به نفس به این افراد کمک می کنیم تا توانایی هایشان را بهبود ببخشند.
    3. افراد دارای اعتماد به نفس پایین واقعی: این دسته از افراد هم در بحث شناختی و هم در بحث رفتاری اعتماد به نفس مشکل دارند. آن ها نه توانایی قبل قبولی در موضوع دارند و نه ادعایی در این زمینه می کنند. اما از نداشتن این توانایی دائماً رنج می برند. برای کمک به این دسته از افراد هم بر روی توانایی آن ها و هم بر روی باورهایشان باید کار کرد.
    4. افراد دارای اعتماد به نفس بالای واقعی: این افراد هم توانایی کافی و هم باور کافی در مسئله را دارند. این گروه از نظر سطح سلامت روان و داشتن اعتماد به نفس یا خودکارآمدی در سطح ایده آل و مطلوب قرار دارند.

    انواع اعتماد به نفس

    چرا باید اعتماد به نفس داشته باشیم؟

    داشتن اعتماد به نفس برای رسیدن به مرحله سلامت روان ضروری است. به همین جهت سازمان جهانی بهداشت، دوره آموزشی اعتماد به نفس را در لیست مهارت های ضروری زندگی جا داده است. افرادی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند از نظر سلامت روان در جایگاه ایده آلی قرار گرفته اند. در حالی که افرادی که اعتماد به نفس شان مشکل دارد، متعاقباً سلامت روان شان نیز تحت تاثیر این مسئله قرار می گیرد.

    داشتن اعتماد به نفس یک سری مکانیزم های میانجی در مسیر رسیدن به سلامت روان را درگیر می کند، شامل:

    • خود پنداره مثبت
    • ادراک موفقیت
    • عزت نفس
    • مثبت اندیشی
    • مدیریت استرس
    • تنظیم هیجانات منفی
    • افزایش تاب آوری
    • بهبود کمیت و کیفیت روابط بین فردی

    چرا باید اعتماد به نفس داشته باشیم؟

    دوره آموزشی اعتماد به نفس

    در دوره آموزشی اعتماد به نفس، علاقه مندان می توانند به آگاهی از سطح خودکارآمدی خود برسند و با کسب مهارت های لازم، اعتماد به نفس شان در قلمروهای مختلف را ارتقا ببخشند. موسسه مهارت ارتباطی رسش دوره آموزشی اعتماد به نفس را برای علاقه مندان در لیست کارگاه های مهارت زندگی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. با تماس با واحد پذیرش می توانید در جریان شرایط برگزاری کارگاه ها و نحوه ی نام نویسی قرار بگیرید.

    دوره های آموزشی