دوره مهارت زندگی

دوره مهارت های زندگی

در دوره مهارت های زندگی موسسه مهارت های ارتباطی رسش، مهارت های دهگانه زندگی تعریف شده توسط سازمان بهداشت جهانی با سرفصل مشخص، به علاقه مندان آموزش داده می شود.

قیمت دوره: 2.000.000 تومان

توضیحات دوره:

مهارت های دهگانه زندگی، مهارت هایی هستند که سازمان بهداشت جهانی، فراگیری آن را جهت برقراری ارتباط موثر و کارآمد، به همه افراد توصیه می کند.

دوره مهارت های زندگی

با شرکت در دوره مهارت های زندگی می توانید به شناخت موثرتری از خودتان و بعد دیگران مهم زندگی تان برسید و با انتخابی درست تر با اطرافیان تان ارتباط برقرار کنید. این امر در جهت بهبود کیفیت زندگی همه افراد یک جامعه می تواند نقش داشته باشد.

برای حضور در دوره مهارت های زندگی، با مشاورین بخش آموزشی در ارتباط باشید.

سرفصل های دوره:

سرفصل های دوره آموزشی مهارت های زندگی عبارت اند از:

  1. خودآگاهی
  2. همدلی
  3. روابط بین فردی
  4. ارتباط موثر
  5. مدیریت استرس
  6. مدیریت هیجان
  7. حل مسئله
  8. تصمیم گیری
  9. تفکر خلاق
  10. تفکر نقادانه

ثبت نام دوره:

دوره مهارت های زندگی

    • Hidden

    کارگاه اعتماد به نفس

    کارگاه اعتماد به نفس

    برای رسیدن به سطح بالای اعتماد به نفس شما می توانید در کارگاه اعتماد به نفس موسسه مهارت های ارتباطی رسش شرکت کنید و از مزایای بی شمار آن بهره ببرید.

    زمانی که یک فرد بر اساس حوادث گذشته و نوع تربیت والدین از کودکی تا بزرگسالی به مهارت خود و توانایی که در انجام کارها دارد باور داشته باشد می توانیم بگوییم که اعتماد به نفس بالایی دارد.

    عدم اعتماد بنفس چیست

    عدم اعتماد به نفس نقطه مقابل اعتماد به نفس است جایی که شخص هر چند توانایی هایی در زمینه های مختلف دارد اما به دلایلی که ریشه در ذهن و نگرش او به خود دارد نمی تواند به ابراز آن ها بپردازد. عدم اعتماد به نفس مانعی بر سر رشد و پیشرفت فرد در تمامی جنبه های زندگی است.

    فردی که فاقد اعتماد به نفس است نمی تواند در جامعه و حتی در خانواده به درستی نقش خود را اجرا کند و از توانایی ها و استعدادهایی که در وجودش قرار دارد استفاده کند. عدم اعتماد به نفس یک مشکل مهم به حساب می آید و نیاز است تا افرادی که با این مشکل مواجه هستند به دنبال راهکاری برای بهبود شرایط خود باشند. یکی از راهکارها برای این افراد شرکت در کارگاه اعتماد به نفس می باشد تا شرایط خود را به راحتی بررسی کند و راهنمایی های لازم را دریافت نماید.

    چرا اعتماد به نفس من پایین است؟

    سال های ابتدایی زندگی هر انسانی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت او دارد و ریشه بسیاری از مشکلات روحی و روانی در همان سال های کودکی است. آن چه که بر اعتماد به نفس یک کودک تاثیر می گذارد رفتار والدین با او است در صورتی که رفتار والدین درست و بر اساس احترام به کودک و تشویق صحیح او باشد در بزرگسالی انسانی با اعتماد به نفس بالا خواهد بود.

    در پاسخ به این سوال که چرا اعتماد به نفس یک شخص کم است می توان به دلایل مختلفی اشاره کرد. برخی از والدین به کودک آزادی عمل نمی دهند و زمانی که کودک می خواهد کاری انجام دهد به او تلقین می کنند که نمی تواند و انسان است بدون توانایی های لازم و از سوی دیگر حمایت زیاد از کودک و یا عدم حمایت از او در موقعیت های حساس سبب خواهد شد که کودک از نظر اعتماد به نفس در سطح پایینی قرار داشته باشد.

    جو متشنج خانه و دعوای مداوم والدین نیز بر این خصوصیت کودک تاثیر می گذارد. برخی از حوادث در دوران کودکی و نیز شرایط جامعه نیز در عدم اعتماد به نفس در افراد تاثیرگذار است. نداشتن اعتماد به نفش مشکل آفرین و یا بهترین بگوییم بحران زا است. فردی که با اعتماد به نفس پایین در اجتماع زندگی می کند غالبا شرایط سختی داشته و از افسردگی رنج می برد و باید این افراد با حضور در کارگاه اعتماد به نفس در پی اصلاح شرایط خود باشند.

    اعتماد به نفس کاذب یعنی چه؟

    در مقابل افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند افرادی نیز اعتماد به نفس کاذب و بیش از اندازه ای دارند که این نیز می تواند برای فرد و اطرافیانش مشکل آفرین باشد. افرادی که اعتماد به نفس کاذب دارند توانایی خود را بیش از آن چه که حقیقت دارد تصور می کنند و این موجب می شود که مسئولیت هایی را بپذیرند که در حقیقت نمی توانند از عهده آن بر بیایند البته همین اعتماد به نفس کاذب سبب می شود که برای شکست های خود بهانه های مختلف بیاورند و تقصیر را گردن افراد دیگر بیاندازند.

    اعتماد به نفس کاذب نیز معایب و مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد می کند اما در مقایسه با افرادی که فاقد اعتماد به نفس هستند شرایط بهتری در جامعه دارند اما این به معنای این نیست که این افراد نیاز به درمان و کمک مشاور ندارند. در کارگاه اعتماد به نفس به این افراد نیز راهکارهایی ارائه داده می شود تا شرایط بهتری داشته باشند.

    چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم؟

    همان گونه که در بخش های قبل اشاره شد اعتماد به نفس کودک در سال های ابتدایی زندگی او شکل می گیرد و این تا حد بسیار زیادی به رفتار پدر و مادر با او بستگی دارد اما این به معنای آن نیست که زمانی که فرد فاقد اعتماد به نفس است دیگر نمی توان کاری برای آن کرد.

    برای افزایش اعتماد به نفس راهکارهای بسیاری وجود دارد اما تاثیرگذارترین راه کار این است که فرد در کارگاه اعتماد به نفس که توسط متخصص برگزار می شود شرکت نماید. در این جا چند راهکار معرفی می شود که می توان برای افزایش اعتماد به نفس از آن استفاده کرد. آن چه در وهله اول سبب می شود که فرد اعتماد به نفس کافی نداشته باشد عدم دانش و آگاهی است پس در زمینه ای که شخص در آن فعالیت دارد باید دانش خود را افزایش دهد.

    پس از آن با افزایش مهارت فن بیان و گفتگو به بهبود شرایط خود می توان کمک کرد‌. زبان بدن این افراد باید اصلاح شود تا رفتاری صحیح و اصولی داشته باشد. افراد با اعتماد به نفس پایین دائما در حال مقایسه هستند، پس هرگز نباید خود را با افراد دیگر مقایسه کنند زیرا مقایسه خود عامل مهمی در کاهش اعتماد به نفس است. توسل به راهکارهای ارائه شده به مرور سبب افزایش اعتماد به نفس فرد شده و سبب می شود که شرایط او بهتر شود البته اگر تمایل دارند که روال افزایش اعتماد به نفس اصولی و سریع تر پیش رود حضور در کارگاه اعتماد به نفس را باید جدی بگیرند.

    در کارگاه اعتماد به نفس چه می آموزیم

    کارگاه اعتماد به نفس زیر نظر روانشناس برگزار می شود و در آغاز به تعریف اعتماد به نفس پرداخته می شود و در ادامه در مورد تاثیرات اعتماد به نفس در زندگی شخصی و اجتماعی فرد پرداخته می شود و فواید بالا بودن اعتماد به نفس بیان شده و از سوی دیگر مشکلات حاصل از پایین بودن اعتماد به نفس بیان شده و به اهمیت توجه به افزایش اعتماد به نفس اشاره می شود.

    سپس در کارگاه اعتماد به نفس راهکارهایی عملی و کاربردی برای افزایش اعتماد به نفس ارائه شده و شرایط افراد بررسی می شود. روانشناس متخصص در ادامه کمک می کند که افراد با بهره بردن از راهکارهای ارائه شده در مسیر افزایش اعتماد به نفس خود گام بردارد و با طی مسیر شرایط زندگی و ارتباطی خود را بهبود بخشد.

    دوره های آموزشی